Monday 22 July 2013

REVIEW : BB CREAM HOT PINK SKINZ 79

Assalamualaikum



Korang pernah dengar tak psl BB Cream ni?
Sekarang ni aku tengok sellers rmai yang jual ni.
Pastu harga yang dorang jual jauh lagi rendah dpd harga yang aku beli.Dorang jual around rm40-rm50 mcm tu.Aku beli nk dekat seratus kot.Masa tu bb cream ni x femes sgt lgi.Tapi hati-hati jugak yang beli murah tu sebab bb cream ni ade yang fake punya.Dari cina.Yang Ori dari korea negara Gu Jun Pyo tersayang. :D

Okay nak cite pengalaman aku guna benda ni.
Sampai sekarang pun aku still guna sebenarnya.
Okay mula2 aku guna,aku sangat suka sebab dia tak buatkan muka aku nampak bertopeng.Ambik cket je cukup untuk kaver satu muka.Texture dia sangat ringan so kita tak rasa la macam ada benda bertempek kat muka masa pakai.Also dia cepat blend ngan warna kulit.Kulit putih,kuning langsat,sawo matang,hitam manis hitam tak manis semua boleh pakai.Tunggu dalam 30 saat then kau akan nampak macam tak pakai apa2 tapi kulit tak nampak kusam lagi dah.Lepas tu baru pakai bedak.

Kesan pada aku,kulit aku ni jenis berminyak ,cepat berpeluh and kusam.Tapi lepas aku pakai alhamdulillah bedak kat muka memang tahan lama and kulit pun tak berminyak sangat.Tapi lama-lama berminyak jugak kalau duduk dalam aircond.Tapi senang je aku blot je ngan oil film and lepas tu kulit kita akan glowing.Sangat bagus sebenarnya bb cream ni.Dia ade function untuk merawat masalah kulit jugak.Kawan aku pun ada tegur dia cakap aku nampak lain.Berseri giteww.And kawan aku yang sorang lagi siap suruh aku order jugak untuk dia.

Sampai sekarang pun ada lagi cream tu.Entah bila la nak habis.40 g tu banyak kot.Dah setahun aku guna x habis2.Oh ya yang kat bawah ni perbezaan yang ori dengan yang fake.Korang nak cari,pandai2 la cari yang ori k.Thanks for reading people!Assalamualaikum






No comments: