Saturday 3 May 2014

REVIEW : K COLLY VS SATIN SKINZ

Assalamualaikum

hari ni tiba-tiba diri ini diserang kerajinan melampau untuk meng'update' blog pasal tajuk di atas sebab ramaiii sangat yang tanya aku mana lagi elok satin skinz ke k colly. So meh la aku nak cite sikit pasal dua produk ni sebab aku jual  and aku guna so apa salahnya share2. produk lain pun banyak aku jual tapi mintak maap lah tak dapek nak buat review sebab belum try. Ni ingat nak try babies blink and dewy nanti aku buat review yeaa :)

okay so apa kelebihan dua2 produk ni pada aku?

k colly
aku suka kesan dia yang pada aku lagi cepat berbanding satin skinz.Cepat sikit je tak melampau sangat pun cepatnya tu. Maybe sebab dia serbuk so cepat serap dalam badan kita. Tapi yang ada kesan sikit tu,aku tak minum air banyak pun. Sebab aku bukan jenis minum air 3-4 litre sehari. Kadang2 air masak aku tak minum lansung dalam sehari.Itu masa zaman jahiliah dulu la. Tapi k colly tu still berkesan jugak la pada aku. Agaknya kalau minum air 3-4 litre dah putih gebu agaknya aku sekarang ni agaknya dah macam adira kot.*tampar diri sendiri*. then habis satu jar aku ambik satin skinz. Saje nak try makan yang tablet punya dah bosan serbuk kan. Seriously aku suka rasa dia. Kesan pulak lebih kurang je dengan k colly. Tak adala melampau sangat kesan dia sebab aku kan kurang minum air. Tapi sekarang aku dah insaf dan kembali ke pangkal jalan. Air wajib aku teguk hampir 6 botol kecik sehari.*tips-letak air lam botol mineral kecik,korang mesti rasa nak habiskan terus sekali minum. Cukupkan 6 botol sehari. Dah cukup 3 litre sehari korang minum. Plus minum air banyak ni sangat bagus sebenarnya. Sangat2 bagus. Badan rasa ringan je kalau banyak minum air. Rasa bersih, Rasa sihat. And oh rasa cantik sekali. *tampar diri sendiri kali kedua* And nak citer pengalaman kawan aku yang ambik k colly, kulit dia sangat gebu gebas. Dia ada parut jerawat banyak jugak and jerawat selalu naik. Aku tak tahu pun dia makan k colly, lepas semua orang perasan perubahan kat muka dia tu  la baru dia bagitahu.Licin muka dia. I was like,asal dia makan gebu aje aku tak pun. Nak gebu gak kan. Then dia cakap dia minum air 4 litre sehari. Patut laa. Aku dulu 4 gelas pun belum tentu. Satin skinz pulak customer aku bagitahu jerawat2 menggelupas lepas ambik tu. Maksudnya dia ada kesan la kan. So korang nilaikan sendiri lah nak yang mana. yang penting jangan stop mencuba. Aku pun nak hilangkan pores yang menakutkan kat muka ni. Dua batu pun boleh nampak pori2 kat aku ni. Tu yang nak try babies blink and dewy pulak hihi.

so okay lah uollss tu je untuk kali ni. Apa2 korang boleh pm aku kat fb nur ariana 
aku jual murah2 je tapi sedih ramai tak caya aku jual produk ori tapi takpe aku faham. kalau murah mesti la orang ragu2 tapi ketahuilah produk yang aku jual sememangnya ori dari HQ. produk lain yang aku jual

 k collt rm 110
babies blink rm 55
dewy rm 50
double stem cell rm 80
satin skinz rm 120
sne beutskin rm 190
sne capsule rm 180
k white38 rm 78
secret skin kawai rm 120
maixara c sential(kotak merah) rm 75
sabun al razi rm 43


boleh pergi fb kat atas tu k. and jangan risau, walaupun aku jual produk ni, review aku tak bias sebab aku ni jujur orangnya *uwwekk*

so assalamualaikum :)

38 comments:

Anonymous said...

bahaya awk makan mcm2 x konsisten dgn 1 produk je..mcm kwn saya..last2 bila cek doctor..dia disahkan hidap kanser perut disebabkan btukar dan amalkan mcm2 produk..ada produk ygkonon selamat rupanya sebenarnya tak selamat.jadi hati2 ye..nnti apa produk pun tak dapat nak pkai dah..takut je.

hello beauty said...

wahh ye kee?? takutnyaaa mcm ni kena stick ngan satu produk aje lah. sebab saya ni mudah terpengaruh sebenarnya. btw thanks a lot for your concern :)

Unknown said...

Link fb please ?

hello beauty said...

https://www.facebook.com/kedai.murah.963

ni yea sis :)

wassap or mesej num saya

0148196490

Unknown said...

Salam, saya nk try kcolly ni tp bimbang if mkn, effect cycle's period plak...x ganggu period kan kcolly ni??

hello beauty said...

wslm sy makan ok je period so far. but sy x jamin jgk la cuz setiap orang berbeza kann.. :)

Anonymous said...

ade wassap? sy nk try k colly..

hello beauty said...

boleh try msj num ni dulu 0148196490
nti sy whatsapp :)

Suka mencuba said...

Saya try sne beutskin 4 bulan tp tak ada effect langsung. Try kcolly 1 tub pon tak ada effect tapi berat naik 2kg!

hello beauty said...

suka mencuba:

oh really? naik berat yea saya pulak time amik k colly memang badan nampak susut sampai semua orang tegur. berat x timbang la plk. awk amik beutskin je ke or amik ngan sne sekali ? klo amek be je mmg org ckp x effect sangat. kena amik sne capsule dulu buang toksik kemudian ambik be bru okay untuk badan yang bertoksik

Mcna said...

kcolly boleh makan wktu period x?

Anonymous said...

Mcna
Jom follow saya di FB Noor Syahela Mohd Nasir

Anonymous said...

Klu berhenti mkn k colly ada effect dk kat diri?

hello beauty said...

insyaAllah x ada sbb ade testimoni yg buat mcm tu dia ckp xade effect apa2 :) nti boleh follow insta ariana_nur utk tgk testimoni tu :)

Anonymous said...

Boleh consumw time period x? Satin skinz

Anonymous said...

Assalam..kcolly nie still ada jual lgi ka...sbb saya cri kat byk kedai dh kata stok habis and x keluar dh...ada effect bahaya ka? Just asking :)

hello beauty said...

period boleh stop consume :)

hello beauty said...

wslm still jual sis mcm biasa. x ada pulak dengar pasal tu sis. insyaAllah selamat sebab customer sy ade dah tujuh jar minum so far xada bad effect apa2 lagi :)

Anonymous said...

Satin skinz dlm bentuk tablet. Then kcolly dlm bentuk serbuk...yg mna paling akak paling rekomen ehh?

hello beauty said...

dua dua pun okay je akak lg suka tablet lah sebab senang makan hihi.

Anonymous said...

salam akak...saya bru ja nk try kcolly nie...akak tau dk dkt mna klu area Alor Star d jual ?

Anonymous said...

Kcolly de pantang larang mkn x? Mcm xley minum caffein ke..

hello beauty said...

wassalam sorry x tahuu maybe boleh tanya kat kedai jual supplemen :)

pantang larang macam biasa caffein kalau boleh elakkan and air bergas pun. mnum air putih kena banyak :)

Anonymous said...

Sis guna babies blink putih sikit tak? :')

hello beauty said...

ade la nampak cerah sikit. pores makin kecik. cuma x suka krim siang dan malam dia.

Anonymous said...

n

Anonymous said...

sye baru terniat nak beli k colly ni.tapi lpas tgk kulit muka cousin saya naik bintik2 hitam lepas consume, takut pulak..kenapa ye

hello beauty said...

Oh yekee kesiannya dia.Sy rsa mungkin ada ingredients dlm k colly ni yg x sesuai ngan dia. Cntohnya collagen yg digunakan. x semua supplemen sesuai dengan setiap org. :)

RyEnZ said...

sis.. gambar profile sis kat fb.. yg mane erk? banyak pulak kuar fb kedai murah hehehe

hello beauty said...

hai ryenz :) skrg xde nama tu dah hehe. boleh click link ni yea :)

https://www.facebook.com/kedai.murah.963

Anonymous said...

korang try baca artikel ni dulu
http://beautybyfatinhanani.blogspot.com/2014/02/selamatkah-produk-kecantikan-yang-anda.html

Unknown said...

Alhamdulillah sy istiqomah dengan k colly dan satinz skin ni ok.perubahan amat ketara.. still istiqomah.produk luaran sy pkai tati skincare.hehe Alhamdulillah..Juz suke berkongsi.salam kalian

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Alhamdulillah sy istiqomah dengan k colly dan satinz skin ni ok.perubahan amat ketara.. still istiqomah.produk luaran sy pkai tati skincare.hehe Alhamdulillah..Juz suke berkongsi. dan k colly memang perlu banyak air.. asyik nk terkencing je.itu tandanya toksin banyak dlm badan.dan k colly boleh menurunkan berat badan.alhamdulillah.salam kalian

Unknown said...

Alhamdulillah sy istiqomah dengan k colly dan satinz skin ni ok.perubahan amat ketara.. still istiqomah.produk luaran sy pkai tati skincare.hehe Alhamdulillah..Juz suke berkongsi. dan k colly memang perlu banyak air.. asyik nk terkencing je.itu tandanya toksin banyak dlm badan.dan k colly boleh menurunkan berat badan.alhamdulillah.salam kalian

marissa said...

Klu preggy bleh mkn ke k colly??sejak pregnent jerawat banyak dan kulit kusam.x flawles lgsung

marissa said...

Klu preggy bleh mkn ke k colly??sejak pregnent jerawat banyak dan kulit kusam.x flawles lgsung

Anonymous said...

Saya consume k colly sudah 2 bulan then period saya darah banyak keluar normal kahh